Huwelijksuitnodiging

Enkele vragen vooraf

De eerste vraag is:

Gaan jullie dit zelf via een template maken of laten jullie dit via een grafisch ontwerper doen? Of willen jullie een website - zodat als er wijzigingen zijn, alles daarop komt te staan voor de gasten?

Als deze vraag beantwoord is, kunnen jullie verder gaan met de volgende vragen:

  • In welk thema/kleurenpalet willen jullie de uitnodiging?
  • Wat is de rode draad op jullie huwelijk?
  • Hebben jullie een voorkeur van lettertype?
  • Zijn jullie creatievelingen en willen jullie zelf een tekening of foto verwerken in de uitnodiging?
  • ...

Wat staat er nu allemaal op jullie uitnodiging?

Hierbij enkele richtlijnen wat er zeker op moet staan:

  • Jullie namen;
  • De datum;
  • De locatie/routebeschrijving;
  • De timing;
  • Dresscode;
  • Cadeauwensen (vb. een envelopje);
  • RSVP: naar een specifiek e-mailadres of contactpersoon (vb. jullie wedding planner)

Waar jullie ook aan moeten denken bij de timing:

  • Maak een algemene uitnodiging en zorg voor kleine kaartjes met de timing (voor de gasten die naar de kerk/ceremonie/receptie mogen komen, een ander kaartje voor de hele dag, nog een ander voor enkel dessert/dansfeest)

De Save the date stuur je uit zodra jullie huwelijksdatum bekend is. 6-8 weken voor jullie datum stuur je de definitieve uitnodiging door.

TIP! Stuur ook een uitnodiging naar jullie huwelijksleveranciers ;)

Grafisch ontwerpers

  • Studio Kiki: https://www.studiokikiontwerp.be/
  • Studio Mini Us: https://www.studiominius.com/
  • Letters and Styling: https://www.lettersandstyling.be/
  • Evel ontwerpt: https://www.evelontwerpt.be/